Alla inlägg under juli 2011

Av Lina Jonsson - 31 juli 2011 21:43

Ja ibland lyckas man inte! Skulle bara vila 1timme för att sen hämta älsklingen men så blev de inte för smidiga jag vaknade inge mer förns 7 på morgonen.

Ha aldrig haft sån panik över att inte vakna med älsklingen någonsin!   

Men de fanns inte så mycke att göra åt saken.


Sen åkte vi till Pampas.

Som jag skrev igår så va han hängig och jag va rädd att han skulle vara de idag och.

Men åkte dit och efter ett tag så gav jag upp och stå där med kraftmåttet och försöka locka på han för den herren hade inga som helst planer på att komma upp till mig.    Samtidigt som de började regna så de va inte så lyckat. Till slut så gick vi ner och hämtade han och redan då jag tog fast han så märktes de stor skillnad från kvällen innan. De värmde så otroligt mycke i hjärtat och se lilla prinsen pigg och glad igen!    Tog in han och han fick sin mat och massa pussar och morötter sen gick vi ut för en promis. Och shit vilken skillnad de va på han. vi stannade för att knäppa nå kort men de va knappt att han ville stå still.

När vi kom tillbaka till stallet så rullade han så de va tur att jag inte hade borsta han innan fast de hade inte gjort något egentligen. *hihi* Sen smörjde jag de som skulle smörjas och sen gick vi ut till hagen igen där han fick ännu mer morötter.

De går inte att beskriva med ord hur lättad jag kände mig då jag såg att han hade blive piggare och verkligen va sitt gamla jag igen!   




Som vanligt så saknar jag min älskling så otroligt mycke. Ha inte träffa han på evigheter känns de som. Hoppas verkligen att jag får sova med han inatt annars vet jag inte vart jag her mig någonstans.

Älskar han av hela mitt hjärta och jag blir bara mer och mer kär i han för varje dag som går!   

För varje slag
mitt hjärta slår,
Så hoppas jag
att du förstår.
Att varje slag,
det slår för dig.
Tack för att du
finns hos mig.

Du lärde mig le
åt allt svårt,
Du finns vid min sida
när livet är hårt.
Du vet att du
betyder allt för mig,
Jag skulle aldrig kunna
leva utan dig.

Tack för att du finns
och lyser upp min dag.
Hoppar du, Hoppar jag!
Jag älskar dej...

 

Nää nu orkar jag inte skriva nå mer.

Skulle vara kul och veta vilka de är som läser min blogg. Lämna gärna en kommentar!


Bilder på Pampas och mig från idag!

          Min älskling! (känner mig en aning liten brevid han men litar på han till 100%)   

Av Lina Jonsson - 30 juli 2011 23:39

Ja vart ska jag börja.

Va ute och åkte bmw cab med Thomas, Roger och sport Johan inne i stan.

Eftersom de va bilträffen så tänkte vi att vi skulle ge de en chans.

Jag fick den lyckliga lotten att köra pojkarna.   

De va riktigt mycke folk där.

Träffade även "bror" min, de va riktigt skönt och få prata med han igen måste jag säga.

Sen lämnade jag älsklingen hemma hos sig för han skulle på dop idag och jag skulle åka med ulvöbåten kl 9.

Kom till holmen runt 3 tiden, får skylla mig själv att de blev lite sömn inatt.

Drygaste va båtturen ut till ulvön men då vi väl kom dit så blev de som en annan stämning. Allt blev så avslappnat eller hur jag ska förklara de som.

Mysigt va de iaf.


Sen åkte vi hem och käkade sen bar de av till Pampas. Först ville han inte komma och sen då hela högen bestämde sig för att komma och hälsa så kom lill gubben oxå.

Redan då jag tog in han för att ge han mat och pyssla så kändes han inte riktigt okej.

Men han fick sin mat och sen tränsa jag han för en promis så han fick röra på sig. Men vi hann inte långt förns han stanna och ville inte gå nå mer. Han gick och styrde huvudet in i mig precis som att han ville att jag skulle bära han.  Lirka fram han en bit till slut så vände vi och gick tillbaka till stallet och jag smörjde in han med salva och pysslade om hovarna. Då vi gick ut i hagen så gick han lugnt och försiktigt. Och då jag släppte in han i hagen så gick han lugnt och väldigt försiktigt. Vet inte vad de va med han men han kändes inte okej. De va inte samma gamla Pampas som gick i hagen mot sina kompisar. Han va så loj och ja inte sig själv.

Jag blev jätte orolig och vi bestämde att vi skulle fara och bada för att sen åka tillbaka och kolla till han för att se om de va att de hade vare varmt eller för att han behövde sin medicin.

Vi åkte till leding och Annika och Clara badade, jag kände inte för att bada då de va så många tankar som snurrade i huvudet ang Pampiluren. Skrev sms till A-K för jag kände att de va bättre att jag hörde av mig även om han bara va loj pga värmen eller pga sjukdomen.

Efter ett tag är de precis som att jag inser att min lilla älskling är inte frisk på riktigt.

Jag tror att jag har aldrig vare så rädd någonsin som jag va då jag insåg att lilleman är riktigt sjuk. Då kom alla känslor och tårarna gick inte att hålla emot längre. Jag har aldrig känt mig så hjälplös som jag ha gjort idag då jag ha vare med Pampas! Ville så gärna bära hem han och ta bort de onda för han. Jag är så otroligt glad att jag har fått chansen och träffa han igen efter ca 5år. Och jag fick världens gulligaste sms av A-K och då kom tårarna igen.

Efter dom hade badat klart så åkte vi tillbaka till stallet och jag gick ut i hagen och direkt då jag kom in i hagen så kom han till mig. Och han såg mycke mycke piggare ut än innan. 

De värmde så otroligt mycke att han kom fram till mig och började pussa mig med mulen och sökte igenom hela mig för att försöka hitta nå godis. Jag kände mig så otroligt lättad av att verkligen få se sån skillnad från en loj Pampas som såg så lessen ut till en gald Pampas som bara ville pussas och mysa. Han följde mig vart jag än gick och då jag sa hejdå så lägger han huvudet uppe på min axel och flåsar mig i örat.

Jag kramade om hans hals och burrade in mig i pälsen och jag kände mig verkligen ett med han! Sen satte jag mig ner på huk för att kolla om han minns våra pussar som alltid han och jag gjorde. Och de gjorde han.   

De är en sån härlig känsla så den går inte att beskriva med ord.

Pampas är verkligen min plutt och jag älskar han så otroligt mycke.

Han kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta som ingen någonsin kommer kunna ta ifrån mig!   

 


Just nu ligger jag nere och hade tänkt och vila lite för att sen hämta älsklingen i bergom.

Saknar Thomas så otroligt mycke så de är inte sant.

Älskar han så sjukt mycke, och jag är så glad att jag har han i mitt liv.

Han finns alltid där för mig då jag behöver han som mest!

  

 

Nää nu ska jag vila.


Bye bye allihopa.


Imorgon ska kameran med till Pampas! Ska knäppa så många kort som jag bara kan på världens vackraste häst!   


Av Lina Jonsson - 29 juli 2011 17:10

Ja idag ha jag vare med Annika till Pampas då A-K är i barcelona med Jossan.

Ska ta hand om lillgubben tills på söndag   


For som sagt till stallet och gjorde ordning maten till han sen gick vi ut i hagen för att hämta upp han. Fick gå allra längst upp i hagen för han vägrade komma ner och jag kan ju meddela att de är ingen liten hage dom går i. Varmt som fan va de och då jag fick tag i han så blev jag anfallen av alla jävla flugor i hela världen kändes de som. In i stallet med han och ge han maten som han ska ha men på slute hade han beslutsångest om jag skulle få allt innanför linnet eller inte slutade med att jag hade müsli innaför linnet och dregel i nacken.   

Sen gick vi en liten promis med han blev ingen lång för de syntes på han att han tyckte de va varmt. Så vi gick in i stallet och tog på grimman och smörjde in han så flugorna inte vill bita han. Sen fick han gå ut i hagen till alla kompisar igen.     


Sen for vi på kvantum och handlade lite smått sen bar de av ner mot holmen igen.

Ha precis käka och duscha nu.  Kan säga att de behövdes efter Pampas matningsförsök. Gurkmeja är inte och leka med.   


Nu sitter jag ute på altanen och filosoferar på vad jag och älsklingen ska göra ikväll.

Åker till ulvön imorgon tidigt på morgonen, ska bli spännande och komma upp den tiden kan jag lova. Sen kommer vi hem runt 5 och då åker älsklingen ut dit och kommer kanske hem på natten. Kan ju alltid hoppas så jag få pussa på han lite.   


Nä nu har jag inge mer och skriva om.

Ska läsa lite bok sen platta håret och ge mig ut på äventyr med hjärtat.

Ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran imorgon både på ulvön och till Pampiluren.


Bye bye så länge.    

Mina gopojkar     

Av Lina Jonsson - 28 juli 2011 02:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lina Jonsson - 22 juli 2011 01:46

Ja vad ha jag gjort idag egentligen.

Ingenting har jag faktiskt gjort.

Jag ha kolla på film, platta håret, käka (kastat) i mig middagen för att sen åka på bio med Annika, Thomas & William.

Vi såg Harry Potter och dödsrelikerna del 2.

Den va riktigt bra om jag ska vara helt ärlig.

Sen åkte vi tillbaka till Holmen och kollade på Åsa-Nisse (filmen).

Den va egentligen så dålig så den blev bra. *hehehe*


Nu ligger jag nere i sängen under älsklingens täcke och myser.

Hoppas han kommer snart.


På lördag är de dags för tävlingar igen uppe i svedje (gideå)

Verkar vara ganska många starter så de kan bli spännande då de börjar närma sig finalen.


Längtar tills nästa helg på Pampiluren är mitt puss offer hela helgen   

Måste nog åka och hälsa på han innan dess oxå annars tror jag att jag dör.


Helt otroligt vad en häst kan komma in i ens hjärta och hålla sig kvar där efter så många år.

Men en sak är säkert den hästen litar jag på till 1000% spelar ingen roll hur mycke han bökar och håller på så vet jag att han skulle aldrig och då menar jag ALDRIG göra något för att skada någon.   


Nää nu ska jag kolla på film och vänta på älsklingen. Ska försöka komma ihåg och ta med mig kameran i helgen. Men ha ju minne som en guldfisk.   


Hej hej så länge 


Bjuder på en små fixad bild på mig och "svarta hingsten"   

 

  

Av Lina Jonsson - 19 juli 2011 23:50

Den här dagen har varit riktigt underbar    Svävar fortfarande på moln!

Idag har jag mänligen fått pyssla och pussa på min gamla sköthäst Pampas!

Har inte träffat han på minst 4år och sen fick jag veta att en i våran ridklubb va kompis med hon som har han och att han skulle stå på bete här nere i Ö-vik några veckor i sommar och hon trodde inte att de va nå problem om jag ville fara och hälsa på han.

Sagt och gjort så la jag till Pampas ny/gamla ägare på fejjan och sen fick jag ett mail om att Jossan hade skvallrat om mig till henne. Och i söndags ficj jag ett mail där A-K frågade om jag kunde åka och pyssla, pussa och ge han medicin på tisdag och onsdag. Självklart svarade ja JA! Tar alla chanser jag får och pussa och pyssla med min älskling   

Så idag var första dagen jag skulle få pyssla och mysa med han.

Va först lite nervös om han skulle vara sig lik och om han skulle komma ihåg mig.

Måste även tillägga att jag är som ni alla vet inte så lång och Pampas är en ganska stor herre på runt 183cm i manken. Då kanske ni förstår att jag ha inte så mycke och säga till om med denna "lilla" herre   


Samtidigt som de skulle vara möte och förberedelse till helgens tävlingar så frågade jag Jossan om hon skulle till stallet något och om jag fick åka med henne till svedje (gideå).

Thomas skjutsade mig till stallet och kort därpå kom Jossan och vi gick och hämtade hästarna och snacka om att Pampas är en liten gentleman, alla andra hästarna tog en väg och Pampas tog de andra insläppet.   

Men snacka om att man kände sig liten brevid han. *hehe*


Tog upp dom till stallet för och borsta han och ge han medicinen.

Jossan tog en liten sväng ut på Madicken vilket inte gillades av Pampiluren.

Han gnäggade ganska mycke tills maten kom fram då blev han lugn som en filbunke så då passade jag på och borsta på han och mysa. Han tyckte även att jag skulle smaka på hans goda mat. Fast jag tyckte inte den va så god och få upp i ansiktet   


Sen kom Jossan och Madicken tillbaka och vi gick ut med dom i hagen igen och då svarta hingsten i han fram kan jag lova. *hehe*

Älskar den hästen så otroligt mycke och jag tror att han kom ihåg mig faktiskt för då vi hade tage in dom så lägger han upp huvudet på min axel precis som han gjorde förut och bara vänta på att man skulle pussa han   

Pampiluren som jag ha döpt om han till har funnits där för mig då jag fick besked om att dom hade tage bort min ridskole sköthäst. De va i hans box jag satt och grät i timmar och han va så gullig och la sitt huvud i mitt knä precis som att han skulle säga - Jag finns här för dig.

Så idag då jag fick träffa han igen va otroligt mysigt och underbart! Går inte att beskriva känslan på något sätt!   

Är så kär i den hästen så ja jag vet inte vad.   

Och imorgon får jag träffa han igen och även nästa helg får jag ta hand om han   

Längtar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  Min älskling!!!!     

Lilla gubben som inte är så liten   


Just nu ligger jag i sängen med älsklingen och ska strax krypa ner under hans täcke och mysa in mig till Avatar.   


Älskar min Thomas mer och mer för varje dag som går.     


Av Lina Jonsson - 11 juli 2011 23:12

Helgen som har varit ha vare riktigt kul.


I fredags va jag i stan med älsklingen  

Fick även äran och hämta min 3männing i norrfällsviken, sen blev de lite bråk utanför max men kvällen va annars riktigt bra.


Lördagen va jag oxå i stan med älsklingen. Hade lika trevligt om inte trevligare då.   


Söndagen spenderades på kornsjömarknaden med Annika, Thomas, Clara, Wille, Sebbe & Bumlan   


Vi gick runt och kikade överallt och åkte karusell   

Fick ett par Pitt Bull mjukisbyxer av Annika   

Sen gick vi och badade på kornsjö badet, riktigt varmt va de *host host*

Tog säkerligen 30min innan jag va i vattnet   


Idag har jag inte gjort så mycke.

Varit till älsklingens föräldrar en sväng och träffat hans bror.

Va nervös nog nervös innan för att bara träffa föräldrarna och då vi kom va även hans bror + familj där.

Men tycker att de gick ganska bra faktisk.

Va inget och vara nervös över men man är ju töntig från början.


Nää nu ska jag kolla på Harry Potter och mysa med älsklingen som jag tror redan sover.


Älskar Thomas Nyberg av hela mitt hjärta   

Av Lina Jonsson - 5 juli 2011 16:59

Ligger just nu nere i källaren i holmen.

Tankarna snurrar ganska fint, har jag gjort rätt val? Vad skulle jag kunna gjort annorlunda? Varför ringer aldrig 2 speciella personer och kollar hur de är med mig? Hur ska jag göra för att dom ska "bry" sig om mig och hur jag mår? Förtjänar jag att bli älskad? Varför har jag världens underbaraste pojkvän? Hur kommer mitt liv att sluta? Vad ska jag göra för att nå mina mål?


Ja de är bara några av alla tankar som snurrar i mitt huvud just nu!

Mår jätte bra då jag är i holmen med barnen och jag slipper tänka men på kvällarna så är de svårt att hålla emot tårarna.


Mercan ha fått flytta till grannen nere i holmen så han får de liv han förtjänar men de gör ont i hjärtat att behöva lämna bort han    Men jag vet att han har det otroligt bra 2 barn som han kan leka med å 1 hund som han retas med varje dag.

Va och myste med han igår och satte mig i gräset och lockade på han, han hoppa upp i mitt knä och lägger sig ner helt avslappnad trots att de är fullt med barn ut, hundar och katter. De värmde så otroligt i hjärtat att han minns mig och fortfarande känner sig trygg hos mig.

Sen ser jag att han är besvärad av något och trodde först att han fastnat med tassen i halsbandet men inser sen att han ha fastna med underkäken och kommer inte lös.

Då jag försöker hjälpa han så får han panik och börjar sprattla allt vad han är värd. Till slut så får Jonny loss halsbandet och jag håller i han. Skyndar mig att plocka upp han och lägger han mot bröstet å lugnar ner han. Då lägger han huvudet mot halsen på mig och blundar precis som att han försöker säga "snälla lämna mig inte! Jag är trygg hos dig!"

Fick några små sår på handen men med tanke på paniken han hade så gör de absolut inget, kunde ha sett värre ut. 

Då inser jag att jag saknar han otroligt mycke och kände mig grymt elak som lämna bort han då han känner trygghet med mig. Kändes som att hjärtat skulle gå itu igen!   

  Älskar dig Mercan!   


Sen finns de 2 personer som verkar tycka att jag bara duger då dom ska ha hjälp med något, de svider så otroligt mycke. Ingen av dom kan ringa för att kolla hur de är med mig, hur jag mår, hur jag har de! De känns som att dom inte vill veta av mig på något sätt alls!   

Hur jobbigt kan de vara att ta upp telefonen slå mitt nummer och ödsla 5min på att  höra hur jag har de?!?! De verkar som att dom inte har tid med mig nå mer!

Jag hatar att känna så här! Känner mig så otroligt oälskad så de går inte att beskriva med ord!

 


Älskar min pojken så otroligt mycke men vad har jag gjort för att förtjäna för att bli älskad av han?

Känns som att jag är den sista personen som förtjänar att bli älskad av någon som betyder så otroligt mycke i mitt liv!

Det känns som att hela mitt liv är en dröm som jag kommer att vakna upp från vilken dag som helst och då försvinner han föralltid. De är de sista jag vill. Han ha hjälpt mig så otroligt mycke och han gör mig så glad varje gång jag ser på han eller känner hans armar om mig!

Vill aldrig någonsin tappa honom!

 

 Thomas Nyberg   



Hur i hela friden ska jag någonsin få min dröm att gå i uppfyllelse?

Min allra högsta dröm är att få ha ett ställe som jag kan emot hästar som har blivit vanvårdade.

Ge dom ett ställe att börja om på nytt och få känna trygghet samtidigt som jag vill ta emot ungdomar som har/haft drogproblem, ungdomar som har fått en taskig uppväxt med alkohol eller droger! Jag vill ge ungdomarna en chans att få känna sig behövd och visa dom att man kan få en 2a chans och bevisa att allt är möjligt bara man försöker och att klara av att lita på personer igen   .

Jag vill att ungdomarna ska visa hästarna att de finns snälla människor som tar hand om dom och visa ungdomarna att dom kan göra skillnad å att dom kan vinna ett förtroende till hästarna. Och att dom känner sig behövd här i livet!  

Hur ska jag kunna uppnå denna dröm som????


Ja som sagt de snurrar ganska fint i mitt huvud just nu och de verkar aldrig ta slut!


Nää nu orkar jag inte skriva nå mer!

Hare bra tills jag skriver igen!

Over & Out!

Lina Lovisa Mikaela Jonsson

 

Ovido - Quiz & Flashcards