Alla inlägg under augusti 2012

Av Lina Jonsson - 29 augusti 2012 18:38

Hejsan hoppsan alla där ute som läser denna otroligt bra uppdaterade bloggen   


Tro vad man ska skriva om denna gång då.


Igår va jag hos pappa å myste med min otroligt söta lillasyster.

Älskar henne mest av allt på denna jord! 

Å få se hennes leende då hon kollar på en får en att smälta totalt.

Den fröken har fångat mitt hjärta från dag 1 som jag  träffa henne!  


Just nu är de en period då alla mina tankar snurrar helt galet i min hjärna.

Igår då jag låg i sängen å kollade på en film så kände jag att jag saknar någon som håller om en då man kollar på film, då man ska sova & då man vaknar.

Men egentligen så vill jag inte ha någon sån i mitt liv, inte innan jag har hittat mig själv iaf.

Måste sätta mig själv i första hand för första gången på väldigt länge!


Jag måste må bra å trivas med mig själv innan jag kan släppa någon annan som gör mig glad. 

Men skulle Mr Dreamy komma så skulle jag inte skicka iväg han direkt 

Nää tiden får utvisa vad som händer å sker helt enkelt!


Måste erkänna att de jag gick igenom förra veckan börjar komma ikapp mig.

Jag ångrar inte mitt beslut, va/är fortfarande 100% säker på att de va rätt beslut att ta.

Men de är ändå en massa tankar som snurrar om hur hade allt sett ut om jag hade ändrat mig.

Hur hade jag klarat de?

Hur hade min familj ställt sig i fråga mot de?

Hur hade mina vänner reagerat?


Även fast jag vet att de va rätt så gör de ändå ont å veta vad jag har gjort!


Just nu önskar jag att Pampiluren eller Tage fortfarande levde så jag kunde få krama om deras hals å låta tårarna falla!

Sitta i deras boxar å få gråta å veta att dom alltid finns där för mig & inte dömmer mig!


Som tur har jag underbara vänner som finns där för mig då jag vill prata om de!

Tusen tack till er!

Älskar er mest av allt!






Av Lina Jonsson - 26 augusti 2012 16:44

Sitter å lyssnar på lite "tänkar" musik å börjar funder på hur folk egentligen tänker!

Jag vet att jag inte är ett undantag i de här heller. Man gör ibland väldigt korkade val men man lär sig oftast något utan de. 


Börjar bli lite lagomt less på dom som aldrig är nöjd.

Dom kan vara glad i 5min sen så hittar dom något negativt i de positiva.

Ska de inte vara tvärtom?

Aa de är bara en  tanke som for genom mitt huvud.

Visst alla ha sina ups & downs men blir de inte roligare i livet om man försöker hitta de positiva å hålla kvar vid de?

Äh  orkar inte lägga nå större energi på de, va bara en liten tanken som for genom mitt huvud. 


Igår hade jag en underbar kväll men massa underbara mäniskor! =D 

Va länge sen jag hade så otroligt roligt fick dock betala de idag men de va/är värt de =)


Nää nu ska jag slå på en film i brist på annat å göra! 

Tjenixen blixten!

Av Lina Jonsson - 13 augusti 2012 15:17

Hejsan hoppsan!


Nu var det ett väldigt bra tag sedan jag skrev här så kände att de va dags för ett inlägg..

(varning för ett långt inlägg)


Mycke har hänt sedan sist jag skrev.

Allt va som en dans på rosor nere i S-vall tills i fredags då jag ville åka hem till Ö-vik för jag hade sån grym hemlängtan men hade en partner som inte gillade min idé speciellt mycke. Å där va bråket å tjafset igång vilket gjorde att jag gjorde slut å ringde mamma i tårar å bad om att hon skulle hämta mig å få flytta hem.

Sagt å gjort så kom hon ner å hämtade mig i all hast å de kändes så otroligt skönt å lämna S-vall å komma hem till Ö-vik till alla mina vänner som jag har saknat så otroligt mycke!


De är inte meningen att kasta skit på mitt ex nu men kan ju ärligt säga att vårat förhållande inte fick någon drömstart å tur va att jag såg vad han gick för så pass tidigt som jag gjorde!


Jag vet nu att jag är på tok för hemma kär för att flytta från denna lilla stad.

Ö-vik är mitt hem å de kommer de alltid att vara så länge jag lever!

I Ö-vik har jag en identitet men de hade jag inte i S-vall.

Jag skiter i allt skitsnack som går men de är i Ö-vik jag hör hemma så enkelt är de bara!

Nää nu orkar jag inte skriva nå mer...


Blev inte så långt inlägg så kanske nån som orkar läsa hela iaf :P



Ovido - Quiz & Flashcards